پذیرش نهادهای حقوقی با ارزشی همچون عقد ضمان و عقد حواله در فقه اسلام و قانون مدنی کشورمان، ناشی از نگرش مثبتی است که نظام حقوقی اسلام نسبت به امکان تصور جدایی دین(به عنوان جنبه ی منفی تعهد) از شخصیت مدیون و به تبع آن امکان انتقال ارادی دین دارد. بر همین مبنا در حقوق ایران با پذیرش مبانی انتقال ارادی دین،علاوه بر اینکه چهره های متنوعی از این تأسیس حقوقی در قوانین مختلف از جمله قانون مدنی، قانون تجارت، قانون کار در قالب عقود معین یا نامعین به چشم می خورد. لزوم اصلاح قانون مدنی و ایجاد عنوان مستقل انتقال دین با ویژگی های منحصر به فرد خود درقالب ماده ی 10 قانون مدنی وبه عنوان عقدی نامعین،درر راستای ضرورت های اقتصادی و اجتماعی ،از جمله ی موضوعاتی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.
بزرگمهر, داود, یزدانیان, علیرضا, & رنجبر صحرائی, مسعود رضا. (1389). انتقال ارادی دین و قالب های حقوقی آن با نگاهی بر حقوق فرانسه. تحقیقات حقوق خصوصی و کیفری, 6(شماره 2 (پیاپی 14 پاییز و زمستان1389)), 145-164.
MLA
داود بزرگمهر; علیرضا یزدانیان; مسعود رضا رنجبر صحرائی. "انتقال ارادی دین و قالب های حقوقی آن با نگاهی بر حقوق فرانسه". تحقیقات حقوق خصوصی و کیفری, 6, شماره 2 (پیاپی 14 پاییز و زمستان1389), 1389, 145-164.
HARVARD
بزرگمهر, داود, یزدانیان, علیرضا, رنجبر صحرائی, مسعود رضا. (1389). 'انتقال ارادی دین و قالب های حقوقی آن با نگاهی بر حقوق فرانسه', تحقیقات حقوق خصوصی و کیفری, 6(شماره 2 (پیاپی 14 پاییز و زمستان1389)), pp. 145-164.
VANCOUVER
بزرگمهر, داود, یزدانیان, علیرضا, رنجبر صحرائی, مسعود رضا. انتقال ارادی دین و قالب های حقوقی آن با نگاهی بر حقوق فرانسه. تحقیقات حقوق خصوصی و کیفری, 1389; 6(شماره 2 (پیاپی 14 پاییز و زمستان1389)): 145-164.